Otthon végezhető stresszoldó technikák

posted in: Kineziológia, stresszoldás | 0

Otthon végezhető stresszoldó technikák

Az alábbi otthoni stresszoldó gyakorlatok fokozzák az energiaáramlást a testben, serkentik a keringést, energetikailag beindítják a test öngyógyító folyamatait. Bárhol, bármikor elvégezhetők, cél a rendszeresség megteremtése.

Lássunk néhány stresszoldó gyakorlatot a teljesség igénye nélkül.

Mélylégzés vagy hasi légzés

harmony-1416095_640

Ülj le nyugodtan engedd el magad. Tedd a kezed a köldöködre.

Fújd ki az elhasznált levegőt a tüdődből szakaszonként, úgy minta egy szappanbuborékot szeretnél fenntartani a levegőben. Lágyan, de sok kis levegőlökettel próbálod terelgetni, hogy ne essen le.

Ezután vegyél egy jó mély lélegzetet és újra pici pöffentésekkel fújd ki a levegőt.

Ha kihúzod magad, akkor még hatékonyabb a gyakorlat.

 

Cook gyakorlat

Ez egy kiváló gyakorlat a szervezetünket behálózó meridiánok blokktalanítására, a blokkolt energia felszabadítására, stresszoldásra.

Két részből áll:

Első: Ülj le és tedd keresztbe a bal lábad a jobb térdeden. Fogd át a jobb kezeddel a bal bokádat.

Fogd meg a bal kezeddel a talpad párnás részét úgy mintha egy labdát fognál.

A nyelved tedd a szájpadlásodra és az orrodon keresztül vegyél egy mély lélegzetet majd a szádon keresztül fújd ki. Ezt ismételd meg legalább 7x.

Második rész: Engedd el a lábad, tedd le a földre. Ülj nyugodtan, lazán. Eközben az ujjaidat érintsd össze. A tenyeredet ne csak az ujjbegyeket. Ismételd meg a légző gyakorlatot.

 

Homlok Tarkó tartás

Erről ebben a bejegyzésben írtam részletesen, olvasd el itt.

otthoni stresszoldás
Otthoni stresszoldó gyakorlatok

 

Vízivás

víz

Sokszor, sok helyen olvasható, hogy mennyire fontos a vízivás. Ezt csak megerősíteni tudom.

Testünk 2/3-ad részben tartalmaz vizet ami minden elektromos és vegyi reakció nélkülözhetetlen közege.

Testsúly 10 kg-ként 2 dl vízre van szüksége egy egészséges, normál körülmények között lévő testnek. Ha a körülmények változnak (extrém meleg, fizikai aktivitás), a vízigényünk is nő.

 

Hatása: Segíti a koncentrációt, nő az energiaszint, nő a figyelem, fókuszáltság.

 

Próbáld ki a gyakorlatokat, válassz egyet vagy akár többet és minden nap végezd el. Egy-egy gyakorlat elvégzési ideje 2-3 perc. Szánj magadra minden nap legalább ennyi időt.

 

alairas

 

Érzelmi stresszoldással segítek a stressz mögött álló lelki okok, blokkok feltárásában és feloldásában. Írj nekem a boldogsagiranytu@gmail.com címre, vagy jelentkezz be a +36 20 319 0656 telefonszámon! Ha szeretnéd rendszeresen olvasni a legújabb bejegyzéseket, add meg az e-mail címed és kattints a lap alján lévő értesítést kérő gombra. Eszter

Leave a Reply