10+2 testi jel, hogy a stressz szinted elérte a határait

posted in: Kineziológia, stresszoldás | 0

A stressz

Stressz mindenkit ér rövidebb-hosszabb ideig. A stressz meghatározása Selye János nevéhez fűződik: A stressz egy nem specifikus reakció, mellyel reagál a szervezetünk a kihívásokra, erőteljes ingerekre. A stresszorok életünk folyamán azon velünk történt események, gondolatok, érzések, melyek alkalmazkodást igényelnek.

A stresszor megjelenésekor agyunk olyan emlékek után kutat, amelyek a jelenlegihez hasonlóak és az akkor adott válaszreakció a helyzetet (valamilyen módon) megoldotta. Vagyis a múltban ért hasonló helyzetet a jelenben is hasonlóan igyekszünk megoldani attól függetlenül, hogy ez a megoldás jó eredményt hozott nekünk annó, vagy rosszat. Ez a folyamat agyműködésünk akár 75%-át is képes leállítani, blokkolva ezáltal az új megoldások és új választások lehetőségét. Ilyen formán gyakorlatilag egy csökkent tudatossági szintre kerülünk.

A szervezetünk egy bámulatos öngyógyító mechanizmussal rendelkezik, mindig törekszik az egészség és az energiaáramlás visszaállítására. Ha már huzamosabb ideje (ez egyénenként változik, hogy kinél mennyi időt jelent) fennáll az a helyzet amit stressznek élünk meg, akkor a szervezet elkezdi korrigálni, gyógyítani önmagát.

A stresszhez való alkalmazkodás 3 szakaszát különböztetjük meg:

  • alarm vagy vészreakció: ebben a szakaszban a szervezet felkészül, a stresszre adni kívánt válaszra. Üss vagy fuss állapot.
  • alkalmazkodás fázisa: a test alkalmazkodni próbál a megváltozott helyzethez.
  • kimerülési fázis: ebben a szakaszban már elértük az alkalmazkodó képességünk határát. A szervezet túlterhelt, kimerült. Itt jelenhetnek meg a betegségek, ezzel is üzenve, hogy változtatásra van szükség.

Stresszes állapotban (stressz helyzetben) a test fiziológiai működése:

  • szapora szívverés,
  • megnövekedett adrenalin szint,
  • megemelkedett vérnyomás,
  • kitágul a pupilla,
  • csökken a nyáltermelés, kiszárad a száj,
  • szapora levegővétel, felületesen és gyorsan lélegzünk,
  • az izmaink megfeszülnek,
  • hideg kéz, láb érzet.

Amikor már kialakult a stresszes állapot, állandóan idegesek vagyunk, robbanunk a kis dolgok miatt is. Nézzük meg, milyen módon üzen nekünk még a testünk, hogy elérje, hogy foglalkozzunk vele és irányt váltsunk. Az alábbi felsorolás nem teljes 10+2 tünetet sorolok fel.

10+2 testi jelzés, ha a stressz szinted elérte a határait:

  1. szív és érrendszeri problémák jelentkezhetnek,
  2. legyengül az immunrendszer, fogékonyabbak lehetünk a betegségekre,
  3. gyakori fejfájás jelentkezik,
  4. alvászavarok kínozhatnak,
  5. emésztési problémák jelentkezhetnek: reflux, hasmenés, székrekedés, sav túltengés,
  6. szexuális problémák jelentkezhetnek,
  7. allergia,
  8. szorongásos tünetek,
  9. félelem,
  10. harag, agresszió,
  11. depresszió, lehangoltság,
  12. függőségek: szokásoktól, tárgyi, anyagi dolgoktól, érzelmektől stb.

Ha bármi olyan tünetet tapasztalsz magadon, ami korábban nem volt jellemző – és tudod, hogy olyan élethelyzetben vagy ami számodra bármilyen formában megterhelő – kérlek, figyelj a testedre, mert üzenni szeretne! Segíts neki beindítani az öngyógyítást, az öngyógyító folyamatokat! Változtass az életmódodon!

 

Ha egyedül nem megy, mert annyira összetett az élethelyzet amiben vagy, akkor mindenképpen menj el kineziológiai stresszoldásra!

Az oldás során lekerülnek a negatív érzelmek a stressz helyzetről, felszabadulnak az energia blokkok, ezáltal beindulhat a szervezet öngyógyító folyamata.

 

A végére hozam neked egy személyes példát:

Amikor a kineziológia vizsgámra készültem, nagyon izgultam. Folyamatosan azon járt az eszem, hogy sikerüljön a vizsgám, nagyon szeretnék jó jegyet kapni a vizsgán, mert fontos, önmagamnak elsősorban, hogy amit a hivatásomnak választottam, abból kitűnő vizsgát tegyek.

Mellette ott volt a családom, a két kisfiam, a férjem, a háztartás. Egyre nehezebbnek éreztem a minden napos tanulást és egyre jobban féltem, hogy fogy az időm és közeleg a vizsga napja.

Ez nevezhető egy stressz szituációnak, ráadásul viszonylag hosszabb ideig fennálló stressz állapot.

Milyen tüneteim voltak a vizsga előtt?

  • elkaptam egy felső légúti megbetegedést (amivel tovább lassítottam a tanulásom sebességét…),
  • kijött a karomon vmi kiütés,
  • nagyon rosszul aludtam, ahogy közeledett az időpont egyre inkább zaklatott álmaim voltak,
  • bármikor eszembe jutott a vizsga, elkezdtem felületesen lélegezni.

Ezek tipikus stressz tünetek.

Ha hiszed, ha nem, a fenti tünetek egyikét kezeltem csak gyógyszerrel. A vizsga után néhány nappal semmi de semmi bajom nem volt. Minden tünetem megszűnt! (Ezzel természetesen nem azt akarom sugallni, hogy ne menj orvoshoz, inkább azt, hogy vedd észre, milyen jeleket küld a tested).

Bízom benne, hogy a személyes példámmal sikerült jobban rávilágítani, hogy milyen formában és milyen üzeneteteket küld a testünk, amikor változtatásra van szükség! Ha a fenti állapot hosszan fennállt volna az életemben (szerencsére nem, mert sikeres kitűnő vizsgát tettem), akkor egyre erősebb és erősebb jelzéseket küld a test. Hosszan elhúzódó betegségek, krónikus betegségek, fájdalmak formájában.

 

Neked volt hasonló élményed? Írd meg hozzászólásban!

 

Figyelj a testedre és ha szükséges, keress fel kineziológust!

 

Eszter

 

Érzelmi stresszoldással segítek a stressz mögött álló lelki okok, blokkok feltárásában és feloldásában. Írj nekem a boldogsagiranytu@gmail.com címre, vagy jelentkezz be a +36 20 319 0656 telefonszámon! Ha szeretnéd rendszeresen olvasni a legújabb bejegyzéseket, add meg az e-mail címed és kattints a lap alján lévő értesítést kérő gombra. Eszter

Leave a Reply