Meditáció és vizualizáció

Mi a meditáció?

A meditáció és a vizualizáció egy olyan tudatállapot amikor ellazítjuk a testünket és csak befelé figyelünk, kizárjuk a külvilágot. Engedjük, hogy lecsendesedjen az elménk. Ha vezetett meditáción vagyunk, akkor ebbe a relaxált, ellazult állapotba beengedjük, hogy szabadon jöjjenek a képek, a belső sugallatok. Nem kontrolláljuk a tudatunkat, hanem engedjük szabadon áramlani. Hozzáférünk a tudatunk mélyebb rétegeihez vagyis a tudatalattinkhoz.

Mi a relaxáció?

A relaxáció ellazult állapotot jelent. Amikor nincs feszülés, feszültség a testünkben. Könnyedek vagyunk, lazán tartjuk magunkat.

Mi a vizualizáció?

A vizualizáció egy belső képi megjelenést jelent, amivel magunk elé idézzük a képeket, dolgokat. Vizualizálni mindenki tud. Például: Csukd be a szemed. Képzelj magad elé egy citromot. Most képzeletben menj oda a hűtődhöz és vegyél elő belőle egy almát.

Ugye, milyen egyszerű?

A meditáció jótékony hatásai:

  • meditáció alatt csökkenhet a vérnyomás
  • segíti a nyugodt alvást
  • segíti a mélyebb, egyenletesebb légzést
  • erősíti az immunrendszert
  • a meditáció boldogabbá, kiegyensúlyozottabbá tesz
  • a tudatalatti szintjén segít megoldani a problémáinkat
  • a meditáció segíti a tudatos ellazulást.

 

Hogyan meditálj?

  • Jobb, ha ülve meditálsz.
  • Amikor leülsz a székre, úgy ülj, hogy mindkét lábad legyen a földön.
  • Ha ezzel megvagy, földeld le magad. Vagyis képzeld el, hogy színes gyökereket engedsz a földbe a talpaidon keresztül.
  • Lazulj el, amennyire tudsz.
  • Figyelj a légzésre. Egyenletes és nyugodt legyen.
  • A meditáció végén figyelj arra, hogy érkezz meg újra a jelenbe. Érezd magadon a ruhát. Alattad a széket. Dörzsöld a lábad a földhöz.

 

Eszter

 

 

 

 

Érzelmi stresszoldással segítek a stressz mögött álló lelki okok, blokkok feltárásában és feloldásában. Írj nekem a boldogsagiranytu@gmail.com címre, vagy jelentkezz be a +36 20 319 0656 telefonszámon! Ha szeretnéd rendszeresen olvasni a legújabb bejegyzéseket, add meg az e-mail címed és kattints a lap alján lévő értesítést kérő gombra. Eszter

Leave a Reply