Stresszoldó gyakorlatok (otthon lévő) anyukáknak

Kedves Anyukák!

 

Legyünk őszinték! Mindannyiunkkal előfordult már, hogy legszívesebben elvarázsolta volna magát egy lakatlan szigetre, ahol nem hall gyereksírást, vagy/és a lurkók folyamatos veszekedését. Amikor körülnéz a lakásban legszívesebben kihúzna egy szalagot, hogy elzárt terület, veszélyes? Ismerős a helyzet?

Én bevallom, éreztem ilyet amikor kicsik voltak a gyerekek és a legnagyobb igyekezetem mellett is előfordult olyan, hogy a konyhában álltam a két síró/hisztiző gyerek között és nem tudtam, hogy mihez is kapjak vagy melyikükön segítsek.

Ilyenkor a testben a stressz összes tünete egyszerre játszódik le és a tudatunk beszűkül. Ugye, én is azt írtam, hogy nem tudtam mit tegyek, mert egyszerűen döntésképtelenné váltam. Mindkét gyermekemen egyszerre szerettem volna segíteni és ez stresszt okozott.

Akkor még nem álltak rendelkezésemre azok az információk amiket most megosztok veled. Ha tudtam volna mit kell tennem ilyen helyzetben a stressz enyhítésére, biztosan alkalmazom.

Az otthon végezhető stresszoldó gyakorlatok bejegyzésemben részletesen írok erről. Mindegyik gyakorlat nagyszerű, de valljuk be, nem mindegyik használható akkor amikor két gyermek egyszerre sír mellettünk és mi lefagyunk.

Amit viszont gond nélkül használhatunk az a vízivás és a mélylégzés/hasi légzés.

Mélylégzés/hasi légzés

Ha van lehetőségünk, tegyük a köldökünkre a kezünk és vegyünk közben egy mély levegőt amit szakaszosan fújjunk ki mintha egy tollpihét szeretnénk fenntartani a levegőben.

Ha nem tudjuk a köldökünkre tenni a kezünk mert (az eredeti példánál maradva) inkább kiszolgáljuk a gyerekeket úgy is jó.

A gyakorlattól megnyugszunk és könnyebben tudunk gondolkodni.

 

Vízivás

A másik gyors segély ilyen esetben a VÍZ! Igyunk vizet! A víz kimossa a szervezetből a stresszt, új életet, energiát juttat a sejtekhez. Ezáltal jobban tudjuk kezelni a helyzetet, nem blokkolunk le.

 

 

 

Ha szeretnél minden nap gyakorlatokat végezni és nem csak a stresszhelyzetben próbálnál azon enyhíteni, akkor olvasd el az alábbi két bejegyzést is.

  1. Otthon végezhető stresszoldó technikák
  2. Otthon végezhető energiagyakorlatok

Abban az esetben, ha nehezen viseled az otthonlétet, amikor a nap nagy részében egyedül (értsd: felnőtt társaság nélkül) vagy.

Ha túl fáradtnak, kimerültnek, szomorúnak, magányosnak érezzük magunkat és ez már a mindennapos teendőinkre, hangulatunkra, viselkedésünkre is rányomja a bélyegét, abban az esetben az érzelmi stresszoldás segítséget nyújthat a mindennapi stressz könnyedebb feldolgozásához.

Eszter

 

 

 

 

Érzelmi stresszoldással segítek a stressz mögött álló lelki okok, blokkok feltárásában és feloldásában. Írj nekem a boldogsagiranytu@gmail.com címre, vagy jelentkezz be a +36 20 319 0656 telefonszámon! Ha szeretnéd rendszeresen olvasni a legújabb bejegyzéseket, add meg az e-mail címed és kattints a lap alján lévő értesítést kérő gombra. Eszter

Leave a Reply