Otthon végezhető stresszoldó, önkezelő technikák #2

Ha túl sok volt a stresszből…

stressz

Az otthon végezhető stresszoldó technikákat folytatjuk.

Előtte néhány szó a stresszről. Hosszabban a Hogyan hat ránk a stressz? bejegyzésben olvashatsz erről, most csak ismétlés képpen néhány fontosabb információ.

  • A hosszú időn keresztül fennálló stressz és stresszhelyzet a szervezetben az energiák elakadását okozza, ezzel akár komoly egészségkárosodást is eredményezhet.
  • Okozhatnak stresszt az életünkben történt nagyobb változások, fordulópontok is, ilyen lehet a költözés, álláskeresés, állás változtatás, házasság, gyermekáldás.
  • Lehet stressz forrása az is, hogy a környezetünk hogy reagál ránk, milyen visszajelzéseket kapunk. Nem értenek meg minket vagy nem fogadják el a döntéseinket.
  • Mi történik a testünkkel? Dermedtség, tiszta gondolkodásra való hajlam elvesztése. Csökkent tudatosság, döntésképtelenség, tehetetlenség. Ezután feszültséget, agressziót, dühöt.

Íme újabb technikák, amik segítenek ellazulni, kiengedni a fáradt gőzt.

Tudatos légzés

Feszült vagy? Haragos? Fáradt, vagy ideges? Próbáld ki, hogy megkeresed a pillanatnyi érzelmednek a megfelelő ellentét párját. Ezután belégzéskor a pozitív érzésre gondolsz és azt engeded be a gondolataidba, kilégzéskora negatív érzelmet fújod ki az elhasznált oxigénnel együtt. Például belégzéskor gondolsz az energikusságra. Jó mélyen beszívod a levegőt a friss oxigénnel együtt. Kilégzéskor pedig elengeded a fáradtságot.

legzesi technikak

Szem és látás

Tedd mindkét mutató és középső ujjad a tarkótáji dudor fölé, körülbelül a fej középvonalától 4 cm-re mindkét oldalon. Masszírozd ezeket a pontokat, miközben a szemeddel követsz egy képzeletbeli végtelen nyolcast a levegőben, majd nézel jobbra-balra, fel-és le egymás után. A gyakorlat körülbelül 30 másodpercig tart.

A gyakorlat segítségével, kitisztul a látásod, könnyebben vált a szem az irányok és a fókuszok között.

 

Tudatos légzés kicsit másképpen

Nagyon egyszerű gyakorlat, szinte bárhol megcsinálható. Amikor belélegzel, tedd a nyelved a szájpadlásodra, amikor kilélegzel, engedd le a nyelved. A gyakorlatot addig végezd, amíg azt nem érzed, hogy a légzésed mélyül. Vagyis mélyebb levegőket veszel és nem kapkodva lélegzel.

 

Szánj magadra egy kis időt, végezd a gyakorlatokat, hogy este el tudd engedni magad és nyugodtan tudj aludni!

 

Érzelmi stresszoldással segítek a stressz mögött álló lelki okok, blokkok feltárásában és feloldásában. Írj nekem a boldogsagiranytu@gmail.com címre, vagy jelentkezz be a +36 20 319 0656 telefonszámon! Ha szeretnéd rendszeresen olvasni a legújabb bejegyzéseket, add meg az e-mail címed és kattints a lap alján lévő értesítést kérő gombra. Eszter

Leave a Reply