Mit tegyünk, ha valaki a környezetünkben pánikrohamokkal küzd?

posted in: Kineziológia, stresszoldás | 0

Mit tegyünk ha valaki a környezetünkben pánikrohamokkal küzd?

Elsőként, mi magunk is nyugodjunk meg. Ijesztő végignézni a szerettünk félelmeit, de próbáljunk erősek maradni. Lélegezzünk!

Pánikroham alatt: 

Legyünk megértőek! Legyünk erősek mellette.

Ültessük stabil helyre, ahol biztonságban érzi magát.

Biztosítsuk a támogatásunkról és a szeretetünkről.

Tudatosítsuk benne, hogy ott vagyunk mellette. Fontos megerősíteni a beteget abban a tudatban, hogy minden rendben van, nem fog meghalni. Ki is mondhatjuk nyugodt határozott hangon. Most pánikrohamod van és nem szívrohamod, ettől nem fogsz meghalni.

Kérjük meg, hogy lélegezzen. Tudatosan irányítsa a légvételeit. Ne csak felületesen kapkodja a levegőt, hanem ha tudja, vegye minél mélyebbre a levegőt, egészen a rekeszizom alá. Erre összpontosítsa minden figyelmét!

Ha ez nehezen megy, akkor elsőként tartsa vissza a légvételeit. Tartsa bent a levegőt, majd számoljon el 5-ig, ezután próbálja meg az összes levegőt kifújni a tüdejéből. Majd vegyen egy nagyon mély lélegzetet és tartsa bent az előzőekben leírt módon.

Te támogathatod őt abban, hogy segítesz számolni, vagy felhívod a figyelmét, hogy jó mély levegőt vegyen. Addig ismételjétek ezt amíg alább nem hagy a roham.

A pánikroham után:

  • Legyél megértő! Támogasd őt szeretetedről, biztosítsd, hogy mindig ott vagy mellette, ha szüksége van rád.
  • Ne sürgesd! Ezt a betegséget nem lehet egy csettintésre megváltoztatni, de segítheted őt abban, hogy megkeresitek a neki legmegfelelőbb gyógymódot.
  • Hallgasd jól! Hallgasd meg, ha el akarja mesélni, hogy mit él át. Ne szólj közbe, ne akard megmagyarázni a tüneteit, csak hallgasd őt.
  • Vidítsd fel! A nevetés egy fél terápia. Kapcsolódjatok ki, oldd fel a feszültséget. Keresd a jó programokat , figyelembe véve a társad igényeit.
  • Ha igényli, kísérd el a terápiára! Várd meg és biztasd, bátorítsd őt.
  • Segíts neki tágítani a határokat! Segítsd kilépni a komfort zónájából, hogy megtapasztalhassa, hogy ahol korábban előjöttek a félelmei, ott most biztonságban van.

 

Érzelmi stresszoldással segítek a stressz mögött álló lelki okok, blokkok feltárásában és feloldásában. Írj nekem a boldogsagiranytu@gmail.com címre, vagy jelentkezz be a +36 20 319 0656 telefonszámon! Ha szeretnéd rendszeresen olvasni a legújabb bejegyzéseket, add meg az e-mail címed és kattints a lap alján lévő értesítést kérő gombra. Eszter

Leave a Reply